14 Mei 2011

Pertandingan Bahas Ala Parlimen (SM) Peringkat Kebangsaan 2008

Pertandingan Bahas Ala Parlimen Peringkat Kebangsaan (SM) telah diadakan pada 6 - 9 Mei 2008. Pertandingan peringkat saringan telah diadakan di SMK Sri Nangka, Tuaran dan peringkat akhir telah diadakan di dewan Resort Mimpian Jadi, Tuaran, Sabah. Ini adalah julung-julung kalinya pertandingan bahas peringkat kebangsaan diadakan di negeri Sabah.
Cikgu Noor telah ditugaskan sebagai Yang Dipertua Dewan untuk pertandingan peringkat saringan antara wakil negeri Selangor bertemu dengan wakil negeri Pulau Pinang. Pada pertandingan akhir, wakil daripada negeri Melaka bertemu dengan wakil daripada negeri Selangor. Wakil daripada negeri Melaka telah menjuarai Pertandingan Bahas Ala Parlimen Peringkat Kebangsaan (SM) 2008.

Sayang sekali sebab gambar Cikgu Noor semasa menjadi Yang Dipertua Dewan untuk pertandingan antara wakil negeri Selangor bertemu wakil daripada negeri Pulau Pinang tidak dapar disiarkan kerana ada masalah teknikal. Apapun tugas telah terlaksana walaupun baru 1st time mencuba. Terima kasih kepada pengetua sekolah, Pn Hjh, Norayati Mohamad kerana memberi peluang dan ruang untuk menjadi speaker dewan.....